Baner

недеља, 16. јун 2013.

DEO I: Odluke pre početka traženja posla

1

TRAŽIM POSAO...

Za početak, red je da se predstavim. Ideju za ovaj blog dobila sam nakon volontiranja u organizaciji sajma zapošljavanja. Bez obzira na sve obaveze koje sam imala, ostalo mi je dovoljno vremena da posmatram posetioce sajma, njihove navike i način komunikacije sa kompanijama. Rezultat tog posmatranja je bio šokantan - bar za mene. Većina posetioca nije znala kako da pristupi kompanijama, kako da se predstavi, nije znala čak ni šta od poslova traži. Zovem se Ivana, imam 28 godina, 7 godina radnog iskustva. Radila sam na različitim poslova od konobara i kasira, preko koordinatora poslovanja i prodaje do menadžera. Nakon višegodišnjeg radnog iskustva upisala sam dodatnu obuku i pristala da volontiram. Odgovor na pitanje zašto sam sve to uradila, dobićete u seriji tekstova koji slede. I tu kreće kratka obuka:

I ŠTA JA ŽELIM DA RADIM?

Ovo je prvo pitanje koje morate sebi da postavite. Ono je i najvažnije za Vas, jer ćete se njime voditi u budućoj potrazi za poslom. Karijera se ne gradi tako što ćete razmišljati šta želite da radite, karijera se gradi u izabranoj delatnosti. Ako Vam je teško da izaberete pravu oblast poslovanja, najveću pomoć imaćete od liste prioritetnih zanimanja. Ova lista trebalo bi da sadrži sleeća pitanja:

- Da li imam dovoljno kvalifikacija za ovaj posao?

- Da li mi je potrebna dodatna škola/obuka za ovaj posao?

- Da li treba da položim neki državni ispit da bih konkurisao/la za ovaj posao?

- Da li sam spreman/a da izdvojim vreme i novac da bi se dodatno usavršavao/la u ovoj oblasti?

- Da li imam neko iskusto u srodnim poslovima?

Pitanja/ zanimanje Administracija Marketing Ljudski resursi
  DA NE DA NE DA NE
Da li imam dovoljno kvalifikacija za ovaj posao? 1     1   1
Da li mi je potrebna dodatna škola/obuka za ovaj posao?   1 1   1  
Da li treba da položim neki državi ispit da bih konkurisao/la za ovaj posao?   1   1   1
Da li sam spreman/a da izdvojim vreme i novac da bi se dodatno usavršio/la u ovoj obasti? 1   1     1
Da li imam neko iskustvo u srodnim poslovima? 1   1     1
UKUPNO: 3 2 3 2 1 4

Slika 1: Lista zanimanja

Ova lista trebalo bi da vam olakša donošenje odluka. Ali pre nego što krenete da pišete cv, ima još par stvari koje treba da uradite:

Morate da odlučite u kakvim kompanijama želite da radite? Da li je to privatni li državni sektor.

Šta je minimum uslova koje ćete da prihvate - ispod čega nećete ići? ( da li je to minimalna plata, određene beneficije koje moraju da Vam ponude, pauza u toku dana, prekovremeni rad). Kada imate spremne ove odgovore, kasnije će Vam biti lakše da utvrdite da li kompanija odgovara Vama.

Na koji način ćete tražiti posao? ( da li ćete koristiti internet portale, pričati sa poznanicima, preko društvenih mreža, pratiti oglase u dnevnim novinama, učlaniti se u neku agenciju, prijaviti se u Nacionalnu službu za zapošljavanje....) Najbolje je da koristite sve raspoložive metode.

Tek nakon što ste doneli sve odluke o zanimanju kojim želim da se bavite možete da pristupite izradi Vašeg rezimea (CV-a), i o tome ćemo pisati sledeći put.

 

1 коментар: